Suma Wszystkich Smaków

14 czerwca 2010

BRUSCHETTA AL POMODORO...

... z dodatkiem aromatycznej mięty pieprzowej i orzeźwiającej cytryny.


Witam serdecznie !
- Nie ma czasu do stracenia, a na zjedzenie czegoś dobrego zawsze jest ochota ? 
W letnie dni świetnym wyjściem z sytuacji, na co dzień i od święta, jest bruschetta, zaliczana do antipasto, czyli włoski rodzaj przekąski/przystawki/startera.
O grzankach prosto z Italii wspominała już Ariadna klik-klik, ja tak je polubiłam, że zaczęłam wzbogacać pomidorowy sos o nowe składniki i tak powstała bruschetta pomidorowo-miętowo-cytrynowa.

Potrzebne składniki :

- 2-3 pomidory
- 2 ząbki czosnku
- sok z 1/2 cytryny
- skórka otarta z 1/2 cytryny
- sól 
- pieprz (najlepiej świeżo zmielony)
- listki świeżej mięty drobniutko porwane lub posiekane (około 6 listków średniej wielkości)
- oliwa z oliwek (ok.2 łyżki)
- odrobina sosu piri-piri (ew. tabasco/ pieprz cayenne)

Przygotowanie :


Pomidory oparzamy, obieramy i kroimy w bardzo drobną kosteczkę. Niektórzy usuwają  nasiona z pomidorów, ja tego nie robię, ponieważ najzwyczajniej szkoda mi soczystego miąższu. Czosnek ucieramy lub przeciskamy przez praskę. Cytrynę parzymy, skórkę ocieramy, a sok wyciskamy i dodajemy do pomidorów. Następnie dolewamy oliwę i doprawiamy poszarpaną miętą, solą, pieprzem oraz ostrym dodatkiem. Tak przygotowany sos przykrywamy i odstawiamy do lodówki, aby się przegryzł (ok.30 min).

Bruschette możemy przygotować z weki, bagietki czy też sztagli. Kiedy czas mnie goni, podgrzewam pieczywo w tosterze i pokrywam chłodnym sosem. W luźniejszych chwilach pieczywo smaruję sosem pomidorowym, pokrywam ulubionym serkiem (kozi, feta, brie) i zapiekam przez krótką chwilę w piekarniku.

Ariadna ma rację, warto przygotować bardzo dużo takich grzanek, bo mało kto oprze się tej włoskiej przekąsce.

Smacznego,
SWS

3 komentarze:

majka pisze...

Ja bym sie tej przekasce nie oparla :) Kocham wszystko co wloskie. A wloskie zawsze rowna sie pyszne :))

Paula pisze...

coś pysznego :)

asieja pisze...

ależ Wam cudownie aromatycznie..

 

Kto jest z nami...