Suma Wszystkich Smaków

8 stycznia 2010

flaszowiec peruwiański

Suma Wszystkich Smaków zaprasza na egzotyczną podróż w świat owoców

KIERUNEK:
FLASZOWIEC PERUWIAŃSKI

Flaszowiec peruwiański albo czerymoja to kolejny owoc z Ameryki Południowej, kóry bez problemu można dostać w Portugalii. Szczerzę mówiąc nie znałam go wcześniej i tworząc właśnie ten dział o owocach, postanowiłam go wypróbować. Okazało się, że jest pyszny!

Tutaj zwany jest powszechnie pod nazwą anona. Można go kupić w niemal każdym sklepie i jest dosyć tani, w porównianiu z innymi owocami importowanymi z Ameryki, a zwłaszcza z Brazylii. Owoc jest bardzo popularny w Chile i w Peru. W Portugalii uprawia się go na Maderze.



Anona w smaku przypomina gruszkę albo jabłko gruszkowe. Jest słodka. Ma konsystencję budyniu. Bardzo smaczna jest na surowo. Wystarczy przekroić na pół i wyciągnąć pestki (których jest sporo) i łyżeczką wyjeść miąższ. Dojrzały owoc powinien być miękki i z łatwością dać się przekroić.


Znalazłam na internecie sporo przepisów na ciasto z flaszowca peruwiańskiego. Musi być pyszne. Coś w rodzaju naszej szarlotki, tylko, że zamiast jabłek używamy właśnie tego owocu. Wiele osób chwali sobie również sok z flaszowca. Słyszałam, że w Chile w barach i restauracjach jest on bardzo popularny. Polecam wypróbować!

2 komentarze:

MZ pisze...

OWOCE GÓRĄ !!!!
Coraz ciekawiej się robi Ariadno...

Ariadna pisze...

Staram się jak mogę wypróbować wszystkie owoce świata :) Flaszowca polecam! To moje najnowsze odkrycie!

 

Kto jest z nami...